Handwerk

Hoi allemaal, de afgelopen weken is er hier weer hard gewerkt!! Alle blokken en hoekjes zitten nu in elkaar. Afgelopen 2 weken heb ik ze allemaal gesorteerd en de hand aan elkaar gezet. Eigenlijk wou ik ze met het naaimachine aan elkaar zetten, maar dat werkte niet goed. Alle banen liepen scheef en de naden liepen niet mooi door!!! Voor goede raad toch maar even naar het naaiatelier gegaan!! DE goede speld techniek was de oplossing van het probleem. Dus heb ik drie banen uit elkaar gehaald, en opnieuw met de hand aan elkaar gezet. Nu lopen alle lijnen goed door!!! Ben eigenlijk best trots op het resultaat!!!

Aankomende weken ga ik de rand er aanzetten, daarna ga ik hem samen met ons mam sandwichen zodat de achterkant er ook aan kan. Dan wil ik de quilt knopen net zo als Dorien heeft gedaan. De rand moet gequilt worden en ik denk dat ik voor de zekerheid de blokjes ook quilt zodat ik zeker weet dat het stevig in elkaar zit. Dus er is nog genoeg werk te doen voor dat het allemaal klaar gaat zijn, maar ik denk dat het resultaat super gaat wezen!!!

Alles ligt nu netjes op het gras zo gaat de quilt worden.

Alles ligt nu netjes op het gras zo gaat de quilt worden.

Alle blokjes krijgen een nummer en een letter om te voorkomen dat de blokjes door elkaar komen.

Alle blokjes krijgen een nummer en een letter om te voorkomen dat ze verkeerd aan elkaar komen te zitten.

Ik speld alle blokjes in de juiste rij aan elkaar.

Ik speld alle blokjes in de juiste rij aan elkaar.

De eerste banen zitten in elkaar!!

De eerste banen zitten in elkaar!!

DE goede techniek om alle banen aan elkaar te spelden!!!

DE goede techniek om alle banen aan elkaar te spelden!!!

Het eerste stuk zit in elkaar.

Het eerste stuk zit in elkaar. (met de hand)

alle blokjes zitten aan elkaar!!!

alle blokjes zitten aan elkaar!!!

Puk is vind het ook heel mooi!!!

Puk vind het ook heel mooi!!!

 

3 thoughts on “Handwerk

Geef een reactie

